måndag 15 december 2008

Det är glest mellan gångerna....

...men i bland så. Tyckte att det kanske var dags för ett litet inlägg.
Helgen har varit kanonbra.
I fredags träffade jag mina vänner Anna & Marie. Som vanligt så hade vi jättemysigt. Anna hade gjort en kanongod tacotårta och en fräsch sallad till det. Sedan satt vi & pratade, drack cola (i vanlig ordning) och tittade lite på Idol-finalen. Det blev svettigt på slutet. Till och med jag som inte sett ett ända avsnitt denna säsong blev hypernervös. Men jättekul för Kevin att han tog hem segern. Vid 23 tiden åkte jag och hämtade Andreas som hade varit på middag med jobbet. Tack snälla Anna & Marie för en supermysig kväll (som alltid) Ni ger mig inspiration och är anledningen till att min blogg har väckts upp i från de döda.

I lördags var det dags för julhandel. Eftersom Andreas hade vår "normala" bil så fick jag låna hans snickarbil. En stor osmidig skåpbil. Jag åkte hemifrån halv 10 för att vara säker på att få en bra parkeringsplats, så jag skulle slippa backa med den. Usch, jag tycker inte om stora bilar, men det gick bra tillslut. Jag var nästan först på parkeringen. På stan mötte jag upp Emilie vi sprang i alla affärer och fikade shoppade och åt lunch.
Kom hem, bytte om, sedan bar det av till Åsa & Anders på fördrink. Efterdet tog vi en taxi till Maria & Rogga i Kneippen. Vi hade julmiddag. Det var hur kul som helst. Men dagen efter hade vi inte lika roligt. Huvudet sved och kroppen värkte, men det var det värt.
På söndagen åkte vi först hem till Maria & Rogga med pizza, välbehövligt. Sedan åkte vi till Stockholm och hämtade Liam hos pappa. Hem igen till Norrköping, veckohandlade sen hem och soooova. Vilket var väldigt nödvändigt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv!!
Som du säger, det var HUR MYSIGT SOM HELST :-)

Vilken fartfyld helg du haft, KUL!!
Ser fram emot nästa träff!!

Kram, kram!!

Anna sa...

Ja, gud så mysigt vi hade. Tack själv! Det gör vi snart om. :-)
Verkar som du haft en kanonhelg. Men den där baksmällan är aldrig rolig.

Puss och kram