måndag 22 december 2008

Nyårslöften.

Jag har börjat fila lite på mina nyårslöften. Jag ska lova något som jag klarar av att hålla, annars är det meningslöst. Tex att börja äta sakta och stressa mindre, det låter jätte fånigt men grejen är den att jag har fått en släng av magkatarr. Jag har så sjukt lätt för att stressa upp mig, även när jag äter. Sen är jag helt förstörd i magen. I bland på jobbet kan jag gå in i köket värma maten och äta på mindre än 5 minuter. Nej äta sakta! Det är mitt första löfte.
Mitt andra löfte (som jag har i hop med Andreas) är att vi ska peppa varandra till att träna. Han tränar måndagar och lördagar (fotboll) och jag tisdagar och torsdagar (gymmet) och gå en långpromenad varje helg. Jag säger inte att jag ska hänga på gymmet och börja tokträna, för det kommer inte att ske. Men vi ska uppmuntra varandra och peppa så att det är lättare att ge sig iväg. Ha en positivare syn på att gå till gymmet samt peppa min sambo till samma. Det är mitt andra löfte.

Ha det så länge! Kraaam

4 kommentarer:

Anonym sa...

U Go Girl!!!Det fixar du :-)

Anonym sa...

Hälsar Em :-)

Anna sa...

Ja, det låter som bra löften. Det känns som jag ska sno dom.....
Har haft en hemsk magkatarr i helgen.
Fy satan....

Puss

Anonym sa...

Det låter som mycket bra nyårslöften tycker jag!!
Jag har också börjat fila på ett, vi får se vad det blir för nått...;-)

Magkatarr är INTE att leka med, hoppas det inte blir för plågsamt nu inför jul...:-/

Kul förresten att träffa dig idag, gumman!
Lika fin som vanligt :-)

// Kram, kram Marie