torsdag 18 december 2008

Härliga jul.

Nu är det inte långt kvar till jul och ledighet. Timmarna på jobbet känns som år och man är bara trött och utarbetad. Det ska bli så otroligt skönt att få sova ut, vara hemma och ta tag i saker som man annars får stå med mitt i natten för man inte hinner annars när man jobbar. Hitta på saker med barnen, pyssla och plocka eller bara vara. Samla kraft helt enkelt. I helgen har jag näst intill "tvingat" hela familjen att vi ska vara hemma och bara vara tillsammans. Vi ska julstäda ordentligt, baka julgodiset och ta in granen dricka glögg och slå in de sista julklapparna. Var det tänkt allafall. När jag ser det framför mig så ser jag en glad familj i ett varmt mysigt hem står och bakar tillsammans. (Lite som kungabarnens korvbak)Barnens ögon tindrar och jag och min älskling pussas under misteln......I själva verket slutar det med att ungarna spelar tv-spel eller är hos kompisar och jag står svettig sent på söndagkvällen och svär över knäcken som bränt fast. Granen hann vi inte köpa så vi får ta det på måndag, städningen tisdag... och om vi inte hinner då så har vi ju ändå julaftonsmorgonen på oss, för gästera kommer ju inte förrän kl två. Varför är det samma visa varje år? Nej i år har jag gjort ett schema, så att vi inte ska hamna ur fas. Man måste ju lär sig nån gång! Hur som helst så ska det bli så skönt med ledigt!

Kram

1 kommentar:

Anna sa...

Hahahaha..... Linda! Du är så himla rolig.... Kan se framför mig hur då står där och torkar pannan....

Ja, ibland är det ju tyvärr så att ens planer inte riktigt blir som man tänkt sig. Eller ibland förresten..... mer för det mesta...


Kram kram